vineri, 8 februarie 2013

Mic review pantofi alergare - Asics Gel Pulse 4 vs. Asics Nimbus 12

Dupa vreo 1500 km alergati in odata ca niciodata extrem de frumosii Asics Nimbus 12, incepusem sa simt in sufletul, inima, creierul si parca si in genunchii mei ca este timpul sa intru intr-o noua faza a vietii de alergator, alaturi de alti sosoni de alergare.
Cum banii "e" tare putini iar adidasii buni scumpi ca foamea, adica de la 400 lei in sus, ma simteam extrem de neputincios vizitand vitrinele magazinelor virtuale si parca banuiam ca prin iunie o sa ii copiez pe Bikila, doar ca eu nu o sa fiu la olimpiada pe un frumos stadion, ci prin parc, facand slalom in piciorusele goale printre diverse expectoratii si coji de seminte de la prea-civilizatii iubitori ai aerului curat.
Sansa s-a ivit in momentul in care am gasit pe Okazii o pereche nou nouta de Asics Gel Pulse 4, exact numarul care imi trebuia mie, la pretul de 210 lei. Alta viata neicusorule, am urlat, apasand cu mult entuziasm butonul de cumparare.

Acum ca mi-au venit, am zis sa fac si o micuta comparatie intre cele doua perechi, poate va ajuta pe cineva vreodata.
Asics Nimbus 12 vs. Asics Pulse 4
La o prima inspectie, cele doua perechi sunt extrem de asemanatoare, cumva Pulse este varianta mai ieftina a Nimbus si Cumulus, topul pantofilor cushined de la Asics.

Acum sa vedem ce ii lipseste Asics-ilor Pulse de sunt mai ieftini:
- sistemul asimetric de legare a sireturilor, vedeti si voi ca la Nimbus pleaca intr-o parte asa partea de legare a sireturilor, nu imi dau seama daca m-a ajutat treaba asta foarte mult;
- gaurile sireturilor strang cumva laterala pantofilor la Nimbus, se vede ca ele sunt prinse de intariturile alea de pe laterala pantofilor;
- nu au gel in partea de sub pingea, au doar sub calcai. Eu calc pe pingea, deci cred ca asta era un feature care imi trebuia, vom vedea. Se simte la calcatura ca am mai putina amortizare, sper sa nu ma afecteze prea tare;
- siretul e mai scurt, asta o zic asa ca o chestie care ma deranjeaza, nu cred ca are legatura cu costurile, dar d-abia ajung sa le fac funda daca bag siretul si in ultimele gauri;
- pe talpa Nimbus avea o linie curba morfologica, ce zic ei ca ghideaza calcatura, o sa pun o poza cu talpile sa vedeti despre ce e vorba, Pulse are talpa normala, nu mai are dunga aia;
- Nimbus aveau talpa Slyte care e top of the line la Asics, pe cand Pulse au spEva, care e cumva sub, din cate am citit, nu stiu exact cum afecteaza treaba asta.
Talpa Asics Pulse 4
Talpa Nimbus 12, cu acea linie curba de ghidare de care vorbeam
Vedeti mai sus la varianta talpii lui Nimbus 12 (cred ca este evident ca este cea cu portocaliu) ca are in partea din fata acea linie curbata pe mijloc, despre care zic ei ca este o mare chestie morfologico-blablabla.

Vedere din exterior Asics Nimbus 12
Vedere din exterior Asics Pulse 4
Din cele doua poze de mai sus cu o vedere dinspre exteriorul pantofilor, se vede ca Pulse este mai simplu, mai back to basis asa. Se observa de asemenea ca are mai putin gel in toc (nu ma afecteaza), iar cel din partea de pingea lipseste cu desavarsire (sper ca asta sa nu fie o mare problema).

Vedere dinspre lateral interior Asics Pulse 4
Vedere dinspre lateral interior Asics Nimbus 12
Vederile dinspre interior ne arata ca in ceea ce priveste forma, cele doua perechi sunt aproape identice, dar Nimbus are mai multe intarituri.

Branturile celor doua perechi
Am pus mai sus poza cu branturile, pentru ca aici vreau sa discut nitel problema marimii la modele cushioned de la Asics. Lungimea piciorului meu este de 285 mm, si pentru ca el se mareste in timpul calcarii, iar presiunea exercitata asupra degetelor de partea din fata a pantofului este de cele mai multe ori fatala pentru unghii, am comandat Nimbusurile marimea EUR 46, 29 cm. Problema este ca Asics incepe masurarea brantului cam din zona aia curbata de la calcai, de unde am pus eu liniile respective, asa ca de la degete si pana in fata eu aveam mai mult de 1 cm. Nu m-a deranjat sa alerg in papainoage, dar unghia degetului mare nu mai venea in zona intarita ci sub ea, asa ca materialul textil s-a rupt si a trebuit sa pun eu o intaritura din piele la cizmar (pun poza cu explicatii sub).
Acum am comandat Asics Pulse marimea EUR 45, 28,5 cm (deci teoretic sunt prea ficsi de mine si nu sunt buni), dar incaltandu-i daca apas cu degetul mare de la mana in fata degetului mare la picior constat ca are suficient loc (aproape 1 cm as zice). Nu stiu cum naiba au gandit astia de la Asics zona aia intarita pentru degetul mare, dar parca si acum degetul meu pica un pic langa ea, cred ca ar trebui sa o faca mai mare.
Nimbus 12 in stanga cu pielea adaugata de mine si locul unde pica degetul mare si Pulse 4 in dreapta cu zona unde pica acum degetul mare
Cam asta e de spus acum din scurt, deocamdata nu pot sa va spun si cum alerg in Asics Pulse 4, sper sa nu am probleme, o sa completez acest review dupa ce parcurg 100-200 km in ei, sa vedem ce si cum. Daca ma tin sanatos peste 1000 km, ce sa mai, o sa fie superb.

Ce mi se pare foarte tare inca de pe acum este ca sunt semnificativ mai usori fata de Nimbus (295 g fata de 340 g per pantof).

Speranta mea este ca acestia sa fie pantofii de antrenament pe sosea, iar pentru curse sa iau ceva mai usor si cu talpa mai subtire, dar stiti cum e "Vise taica, vise!"

3 comentarii:

  1. Interesanta si utila comparatia ta. Eu am Asics Gel Pulse 3 de aproape un an si m-am simtit bine in ei. A contat si pretul cand a trebuit sa aleg intre Pulse si Nimbus la vremea aceea, pentru ca la Pulse prinsesem o reducere de 30% la Decathlon.

    Cum la mine sunt primii Asics, trecerea de la vechii Kalenji cred ca s-a simtit.

    Numai bine,
    Dragos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita, Dragos!
      Par foarte ok, am deja cred in jur de 100 km in ei, ii alerg in paralel cu Nimbus, parca totusi mergea mai mult loc in fata pentru degete, inca nu sunt lamurit, dar la alergarile de peste 15 km nu ma simt foarte confortabil in ei, poate se mai lasa. Adica Nimbus sunt mult prea mari, astia sunt un pic cam mici, si teoretic sunt doar 5 mm intre ei.

      Ștergere
  2. salut, o intrebare, e posibil ca Asics sa nu produca numarul 42 pentru modelul Asics GEL KANAKU 2 (i-am luat de la Decathlon), eu folosesc incaltaminte marime 42, dar acesti Asics i-am gasit doar 41,5 si 42,5 si la 42,5 am putin spatiu intre degetul mare si partea terminala din fata a adidasului. Sunt confortabili la alergat, dar ar fi fost parca mai ok sa fie ceva mai fixi. Din cate stii tu Asics procedeaza asa sa nu produca un 42 ?

    RăspundețiȘtergere