joi, 16 iunie 2011

Stretching

Va spuneam ca dupa sedintele de alergare si cool down e bine sa faci niste sedinte de stretching (de fapt sunt destul de multe dispute privind momentul in care se face stretchingul, inainte sau dupa antrenament, din ce am citit mi se pare mai fireasca varianta aleasa de mine).

Stiu ca este greu sa faci niste exercitii carora nu o sa le vezi beneficiile cam niciodata. Ideea este ca vezi efectele in cativa ani daca nu faci stretching, nu daca faci. Aceste tipuri de exercitii ajuta la evitarea accidentarilor viitoare, maresc flexibilitatea, echilibrul, reduc oboseala in muschi si incheieturi.

Principii de baza:
- nu va leganati, asezati-va in pozitia exercitiului, fortati usor in directia indicata de sageata fara sa va doara, dupa care mentineti timp de 30 secunde;
- nu uitati sa respirati in timpul exercitiului si sa va relaxati;
- daca doare, opriti exercitiul;
- schimbati partea sau piciorul, dupa care repetati fiecare exercitiu inca o data.

Pun mai jos o imagine gasita aici. Eu am inceput sa fac dupa antrenament toate cele 10 exercitii prezentate acolo, dar la inceput va puteti rezuma la 1, 2, 4, 8 si 9 (click pe imagine pentru marire).

3 comentarii:

  1. Faci exercitiile astea in parc imediat dupa alergare sau cand ajungi acasa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imediat dupa alergare, merg 5 minute pana mi se regleaza complet respiratia, scade pulsul si ma simt normal si apoi fac stretching.

      Ștergere
  2. chiar si exercitiile unde trebuie sa te intinzi pe jos ? pe unde alergi ?

    RăspundețiȘtergere