miercuri, 14 martie 2012

Sindromul tendonului iliotibial (Iliotibial band syndrome - ITBS) - accidentari ale alergatorilor

Pe 12 februarie, in timp ca alergam eu linistit prin parculet, pe la km 2 m-a luat o durere noua de genunchi, la piciorul stang, undeva pe exteriorul acestuia. Nu erau dureri mari, crampe, era mai degraba o jena surda. M-am oprit speriat si dupa ceva sapaturi pe net am constatat ca am sindromul tendonului iliotibial (Iliotibial band syndrome).


Acest sindrom este cauzat de o inflamatie a unei portiuni a tendonului (tendinita), cauzata de frecarea acestuia de condilul lateral de la nivelul genunchiului.

Ca simptome, de obicei se simte o durere ca o arsura in partea laterala a genunchiului in timpul activitatii, am constatat ca mai ales la coborari (chiar si cand coboram scarile de la bloc), si mai puteti simti o pocnitura in interiorul genunchiului atunci cand indreptati piciorul la orizontala, sezand pe un scaun.

Ca tratament se recomanda pauza (eu am stat cam doua saptamani pe bara) si mai ales exercitii de intarire a muschilor coapsei (din pozitia intins pe o parte faceti ridicari/coborari ale fiecarui picior) si de stretching a tendonului respectiv.


Poate cel mai important lucru pe care il puteti face este stretchingul zilnic pe care il face nenea din filmul de mai jos (pe mine m-a ajutat):



Insanatosire grabnica!

4 comentarii:

  1. Salut, de cate ori pe zi si cat timp faceai stretchingul respectiv? Mersi, Cata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, o data pe zi, de doua ori cate un minut pentru fiecare picior, asta cam o saptamana, dupa care am rarit-o, ca ma lasase durerea. Mai faceam daca simteam ca ma tine dupa cate o alergare.

      Ștergere
  2. am si eu aceeasi problema pacatoasa. dupa pauza cateva luni...reluat alergare, 4 luni antrenament ultramaraton fara probleme..apoi recidivare la concurs. la tine a trecut pur si simplu cu stretching?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut, da, a trecut doar cu stretching, dar a ținut vreo luna durerea.

    RăspundețiȘtergere