miercuri, 17 iulie 2013

Bucegi Marathon 7500 - ultimele pregatiri, nutritie, echipament, strategii

Gata, duminica am fost la ultimul antrenament pentru Bucegi 7500, de data aceasta o iesire mai scurta, impreuna cu Razvan Barbieru, am parcurs traseul Gura Diham - Poiana Izvoarelor - Bucsoiu - Omu - Valea Cerbului - Gura Diham. Am luat-o usor la pas, fara sa ne fortam prea tare.
Marmota de la Omu
Pe cand coboram noi agale pe Valea Cerbului, imediat dupa intrarea in padure, pe versantul opus era o ursoaica cu trei pui, care se harjoneau de mama focului. Eu am luat-o la sanatoasa, Razvan a rams sa ii filmeze, bazandu-se probabil ca se mai oprisera cativa gura casca si el parea cam cel mai rapid dintre ei.

Maine plec impreuna cu domnul Stan Turcu, cu care formez "Team 100", spre Pestera unde vom sta la cort, iar vineri 18 iulie, ora 06:00 incepe nenorocirea, ma scuzati, competitia. :))

O sa ma repet, dar asa ca idee, vorbim de o competitie de trekking montan, trail running ar fi mult spus pentru ca nu prea alergi, in lungime de 90 km oficial (de fapt vreo 95-98 km), cu o diferenta pozitiva de nivel de 7500 m (neoficial vreo 7800), desfasurata pe majoritatea potecilor marcate ala masivului Bucegi.

Harta detaliata a concursului, ca sa va dati seama unde bat, este aceasta:
Harta Bucegi Marathon 7500
Am postat mai jos si un tabel cu strategia mea de cursa si planul de nutritie din timpul ei.
Punctele de control, traseele, planul de nutritie si timpii propusi
Sunt convins ca socoteala de acasa nu va fi aceeasi cu cea de pe munte, cine stie, poate vom fi mult mai rapizi. :)

Ca idee, vreau ca prima parte, cea cu Pestera - Valea Dorului, Poiana Stanii - Piatra Arsa - Jepii Mari - Jepii Mici - Babele - Pestera sa o parcurgem intr-un ritm atat de lejer incat sa fie un fel de incalzire, nu vreau ca in niciun moment sa imi sara pulsul peste 160, sa ne hidratam si sa papam corect, astfel incat sa ajungem super fresh la Pestera. Daca ajungem acolo obositi, mai bine nu mai plecam mai departe. :(
Aceasta prima parte o voi aborda cu un rucsac cat mai usor, in el numai cu ce e obligatoriu in regulament, adica nutritie, frontala (e ilogic cumva ca suntem obligati sa o avem la noi si pe timpul zilei, dar na, regulamentul e regulament), o pereche de pantaloni lungi si o pelerina de ploaie.

La Pestera o sa stam 15-20 minute sa mancam niste mancare adevarata, solida, sarata, facem plinul cu apa rece si izotonic si vom pleca spre Omu pentru prima oara. Aici trebuie incarcat nitel rucsacul, ca sa lasam la Omu un bagajel cu mai multe toale de schimb, inclusiv bluza termica, polar, caciula, manusi, buffuri, sosete, mancare mai multa, trusa de prim ajutor, pentru ca o sa mai trecem inca de doua ori pe acolo.

Ca si nutritie o sa am in timpul cursei 10 geluri, 12 batoane, o punga de jeleuri Sponser, 6 sandvisuri si un bidon cu izotonic si magneziu pe care il voi umple de fiecare data cand ajung la un punct mare (adica Pestera si Omu). O sa am si 3 fiole de magneziu pentru eventuale crampe. O sa mai avem mancare de la Organizatori la intersectia Jepi si Salvamont Bran.

Pentru inainte de cursa, pauza de la Pestera si dupa cursa o sa am banane, paste cu branza, pilaf cu piept de pui, limonada si izotonic.

In rucsac o sa am tot impul ketonal, pastile anti cacare, folie supravietuire, hartie igienica, gel anti frecare, briceag multifunctional, izolirband, harta, pelerina ploaie, ochelari soare, buff, manusi fara degete. O sa merg cu bete trekking.

Cam asta e, mult a fost, putin a mai ramas, stau ca pe ace, vorba lui Vlad Vuta, as pleca acum.
Bafta tuturor si sa ne vedem sanatosi la finish!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu