marți, 13 decembrie 2011

Program antrenament 10 km in 50 minute

Acum, ca mi-am atins obiectivul de a alerga un semimaraton anul acesta, vreau sa lucrez la viteza cu care alerg cursele medii si lungi.

Dupa ce am studiat eu problema pe toate partile si am studiat cam toate siteurile de profil importante (le aveti si recomandate si pe blogul meu) am hotarat sa incep de saptamana viitoare un program de antrenament pentru terminarea unei curse de 10 km in mai putin de 50 minute, gasit initial pe www.maraton-cluj.ro, dar preluat si de ei de pe Laufszene.

Ce mi-a placut la acest program:
- este lung (20 saptamani), asa ca dezvoltarea va fi graduala, nu vreau sa repet greselile din trecut (prea mult si prea repede) care duc la accidentare;
- are un volum de alergare destul consistent (intre 30 si 50 km pe saptamana), ceea ce imi va permite sa alerg distante potrivite si pentru semimaraton;
- are 3 zile de pauza, in care ma voi putea concentra si pe bicicleta si forta.

Fiecare zi de alergare va incepe, asa cum v-am obisnuit deja, cu warm-up si se va incheia cu cool-down si stretching. Vreau ca o data la doua saptamani sa introduc in alergare (in zilele de joi, probabil) si un deal (urcare cam 3 km cu vreo 300 metri diferenta de nivel).

Prezint programul mai jos, daca vreti vi-l pot oferi si in format excel (click pe poza pentru marire). Dupa cateva saptamani o sa readaptez ritmul de alergare, in functie de nivelul la care ma aflu la momentul respectiv, poate ca voi alerga chiar mai repede la finalul celor 20 saptamani, cine stie. Cel mai important este sa fiu sanatos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu