miercuri, 10 iulie 2013

Cozia Mountain Run 2013

M-a atras inca de la inceput ideea acestui concurs, mai ales ca auzisem de anul trecut de la mai multi participanti ca a fost foarte greu, si ma gandeam eu asa "haide bai nene cat de greu sa fie, sunt doar vreo 30 km cu vreo 2000 m D+ pe niste "delusoare" de 1500 metri inaltime".

In miercurea de dinaintea concursului am mai bagat o tura impreuna cu Vlad Vuta in Bucegi ca pregatire pentru 7500, pe ruta Gura Diham - Poiana Izvoare - Bucsoiu - Omu - Vf. Batrana - Valea Doamnele - Pestera - Valea Ialomitei - Omu - Valea Cerbului - Gura Diham, o iesire foarte frumoasa de vreo 34 km si 2800 m D+.
Ia uite poza ce a facut nepotu, nu intelegi nimic din ea
In jnepenis se vede un superb exemplar de parsh de Bucsoiu, pe cale de disparitie daca afla nevasta unde a fost :))
Acum ca sa revin la Cozia, nu eram eu cu gandul la o mare cursa dupa iesirea de miercuri si am hotarat sa o tratez oricum ca pe un alt antrenament pentru Marathon 7500, deoarece perspectiva acestui concurs, ca sa fiu sincer, imi cam da frisoane.

Am ajuns la Caciulata vineri pe la pranz si ne-am cazat la Motelul Cozia, pe care il recomand, camerele ok si curate iar pretul decent.

Eh, una peste alta, sambata dimineata eram la start, m-am vazut si cu prieteni, am mai glumit, am mai bagat un gel, o apa, o grisina, dupa bunul meu obicei am ajuns din nou aproape cu pantalonii in vine la start, dupa ce am insistat prea mult la buda.

A inceput numaratoarea inversa si am plecat usurel asa, la jogging, la coada plutonului. A urmat dupa aceea o coborare de cativa km prin padure, spre Pausa, foarte placuta, am dat drumul la picioare.

La Stanisoara mie imi venea sa mananc jar si sa ma dau de trei ori peste cap, asa de bine ma simteam. Cand am plecat de la Stanisoara eram cam pe locul 110-115, mai erau cam 16 km, foarte tehnici, ceea ce ma avantaja.

Am luat cel mai tare gel ever (fac reclama desantata la PowerBar, bune mai sunt bai nene) si am plecat ca flacaul din poveste, am facut o ora pana in Varful Cozia (adica pe 5 km cu 800 m D+, un fel de Jepii Mici asa). Acolo am lins doua pahare de apa, am luat si un activator mai mult ca sa scap de el din borseta si am plecat la vale ca turbatu'.

Urcarea nu m-a omorat, dar coborarea era cat pe ce, extrem de tehnica si abrupta, dar i-am dat si acolo cat am putut de tare. La un moment dat, cand se mai linistise poteca si mai erau vreo 5 km pana la final, imi venea sa chiu de bine ce ma simteam.
Ii multumesc lui Dumnezeu ca pot sa fac asta
In total am depasit vreo 60 persoane si am terminat pe locul 64 la general, dupa 4:57:23. Nu stiu cat as fi facut daca il alergam singur cap coada, probabil ma taiam pe urcarea catre varf daca plecam mult mai tare, trebuie sa gasesc un echilibru in care sa ma retin in prima jumatate sa dau prea tare, ca sa nu ma tai pe a doua parte. Probabil 20-30 minute puteam sa mai scad, parea foarte alergabila prima jumatate a traseului, pana la Stanisoara.
Zimbrul carpatin
Un concurs foarte reusit, m-am simtit extrem de bine, pepenele de la final a fost genial, multumiri domnului care a taiat la el cateva ore dupa ce alergase semimaratonul. Chapeau!

Doar un mic repros am, care putea fi mult mai mare, la un moment dat trebuia un voluntar in creasta, imediat dupa varf, unde poteca cobora foarte clar spre directia aiurea iar banda salomon ce trebuia sa ne indrume pe noi in alta directie nu se prea vedea. Au patit-o cativa, care au balaurit chiar si o ora, eu am avut noroc ca dupa ce am inceput sa cobor pe poteca respectiva, m-am intalnit cu o concurenta ce venea spre mine plina de regrete. :)

Marfa weekendul, mi-a placut extrem de mult zona, valea Oltului cu muntii aia oglinditi in ea e geniala, foarte frumoase si Manastirile Cozia si Turnu, mi-a placut si apa termala din piscine.

Statiunile din pacate cam moarte asa, pline de turisti dubiosi (eu nu inteleg de ce ar merge cineva cu tricoul ridicat si mangaindu-se cu sarg pe burta, e vreo zona erogena si nu stiu eu?) si cam iesiti din zona noastra de confort si socializare.

Urmeaza inca o iesire prin Bucegi scurta duminica, probabil o urcare pe Bucsoiu cu coborare pe Cerb, si apoi nenorocirea, soc si groaza, blood and bones, fire and ice, print si cersetor, Marathon 7500. :))