marți, 19 iulie 2011

Calculator de ritm - cat de repede sa alergam la antrenamente?

Pentru ca noi incepatorii, de cele mai multe ori habar nu avem cat de repede trebuie sa alergam in cadrul diferitelor antrenamente (easy run, long run, tempo run, antrenamente de viteza), am gasit la pagina de mai jos un calculator foarte util pentru acesti timpi.


Introduceti in casutele respective timpul cel mai bun scos si bifati distanta potrivita si el va calculeaza tot ce trebuie sa stiti.
Am facut vreo 3 teste, cu distantele de 400 m, 2 km si 5 km (cu timpi diferiti, desigur) si mi-a calculat ritmuri asemanatoare, ceea ce inseamna ca baiatul are niste calcule bune acolo in spate.

Ce am constatat este ca eu alergam mult prea tare la antrenamente si cred ca eram in pericol sa ma accidentez, mai ales ca am 5 antrenamente pe saptamana.
In imaginea de mai jos aveti timpii cu care ar trebui eu sa ma antrenez (click pentru marire).

Easy runs: 7:16 pana la 7:35 min/km
Long runs: 7:16 pana la 7:53 min/km
Tempo runs: 6:18 pana la 6:35 min/km (aici nu prea stiu daca plec de undeva de la 6:35 si ajung la 6:18, sau intre astea doua e viteza maxima si plec mai incet)
Sprint workouts (alea de luni): pentru distanta de 400 m, avem de la 2:11 pana la 2:19 min/400 m

Am alergat azi un antrenament de easy run pe 5 km si parca e mai greu sa ma tarai, ma dor toate alea. Am facut 37 minute in total, sontac sontac, deci un ritm de 7:24 min/km. Nu prea mi-a placut. :(

Vad in schimb ca baiatul zice ca as termina semimaratonul in 2 ore si 18 minute. Cred ca ma supraapreciaza. :)

Un comentariu:

  1. Conteaza enorm cum alergi, nici eu nu credeam, in special daca vrei sa dai jos. Exista 7 zone de antrenament si alergi cu un monitor cardiac. Eu fac asa ceva de 2 ori pe saptamana, sa ard grasimi si sa ma refac dupa antrenamentele mai dure de miercuri si duminica.

    RăspundețiȘtergere