joi, 14 iulie 2011

Jurnal antrenament - saptamana 4 - prima iesire de 10 km!

Gata, am mai trecut un prag psihologic.
Nu am mai alergat de vineri, am fost pana ieri la pescuit cu baietii, unde m-am dedicat din pacat altor genuri de sporturi (halbere, saritura in latime, coniac canoe).

Azi am iesit hotarat sa bag 10 km si am reusit sa parcurg, in 68 minute, distanta de 10,2 km, adica am avut o viteza medie de 9 km/h si un ritm de 6,40 min/km.
Caldura a fost infernala, peste 25 grade la umbra, am si mers de vreo doua ori, cand am baut apa (cam 2 minute in total, cred), pe la km 6 si pe la km 9.
Tricoul se lipise pe mine si nu mai puteam sa respir, ma sufoca, chiar daca cica e special pentru alergat. O sa caut un maieu alb cu ceva CoolMax (asta de il am acum e negru, bleah!).

De sambata o sa incep antrenamentul pentru semimaratonul de pe 9 octombrie, programul pe care o sa il urmez este pe siteul lui Hal Higdon (click).

6 comentarii:

  1. Heh, stau mai bine ca tine. Am alergat duminica 10 km in 56 de minute. ritm - 5.36 min/km.

    Imi aleg trasee cu urcari si coborari pentru ca ma plictisesc in plat. Pe langa Casa Poporului, pe langa Cismigiu, pe langa Academie. De data asta am mai bagat ceva: urcari foarte abrupte, dar scurte, in Tzacalie (parcul de langa Academie). Fara asta sigur scoteam timp mai bun.

    Mi se pare mai interesanta faza cu trail running. Asa ca planuiesc o alergare sambata prin Bucegi sau Baiului. Daca totul merge bine, as incercat MPC, desi nu am alergat niciodata mai mult de 20km.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ma misc destul de greu deocamdata, pana in aprilie cand m-am apucat de treaba am fost efectiv o leguma de canapea. Ideea e ca vreau sa ma invat sa stau cat mai mult pe picioare, alerg cam minim 30 km saptamanal, 5 antrenamente, si distanta asta o sa tot creasca pana prin octombrie.
    Si pe mine ma atrage enorm trail runningul, dar vreau intai sa ma pun la punct cu conditia fizica in general si sa dau jos kg in plus.
    Plus ca trebuie si ceva echipament, d-abia mi-am luat pt alergat pe sosea ce imi trebuie, mai astept un pic sa se calmeze sotia. :)
    Poate incerci Ciucas Trail Running de pe 3 septembrie, are si proba de semimaraton, ma tenteaza si pe mine, am inteles ca e mai usor decat MPC.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hai, bre, ca asta macar e un sport in care echipamentul il rezolvi repede. Nu vrei sa stii cum e la schi. Sa vezi atunci cat ai de asteptat pana se calmeaza sotia :D.
    Nu stiam de Ciucas. M-as baga... Studiez problema.

    Eu nu alerg prea constat. De 2 ori pe saptamana, in cel mai bun caz. Iar pe caldura asta, doar 1 data. Si nu am vreo strategie, doar ies si alerg. Dar, ce-i drept, am inceput sa alerg acum vreo 3 ani or so. Anul trecut am vrut sa ma bag la semimaratonul de la Bucuresti. Am alergat cu o saptamana inainte traseul in vreo 2 ore si 20, dar nu am mai gasit motivatia sa repet isprava si in conditii de concurs.

    Intre timp am dezvoltat, cred, o usoara dependenta de endorfine. Altfel nu imi explic fenomenul. A, da, si cu un ipod in urechi treaba e mult mai interesanta. Nu as rezista fara muzica mai mult de 15 minute, ma ia o plictiseala groaznica.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie imi place la alergarile lungi sa bag ceva metal in casti.
    La alergarile scurte (5 km), incerc sa nu ascult muzica si sa ma concentrez pe postura, ritm, respiratie.
    Nu e chiar simplu cu echipamentul de trail running, fara niste pantofi foarte buni nici nu ma gandesc sa ma bag, genunchiere bune ca avem o varsta si la coborare e dezastru, bluza antivant, pelerina usoara, camelbak, bete, ceva geluri si izotonice....te usureaza de vreo 1000 lei lejereanu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite ultima isprava. 31km, 3h36, 900m diferenta de nivel. Am avut 2 surprize majore: timpul la final (nu m-am uitat deloc la ceas) si faptul ca a 2a zi puteam sa stau in picioare :D.
    http://www.derdelus.ro/2011/07/25/in-pas-alergator-prin-baiului/

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte misto si un timp excelent, poate de prin toamna dupa ce ma pun mai bine la punct cu conditia fizica si greutatea incepem sa iesim impreuna pe la munte. Trebuie sa am si eu o discutie serioasa cu sotia, sa ii spun ca nu se mai poate fara bashketzi de trail running. :)
    Am inteles ca betele ajuta la greu la urcat.

    RăspundețiȘtergere